بیماری های مغز و اعصاب در کودکان

اصطلاح اختلال مغز و اعصاب به هرگونه وضعیتی که ناشی از اختلال عملکرد در بخشی از مغز یا سیستم عصبی باشد و منجر به علائم جسمی یا روانی می‌شود، اطلاق می‌گردد.

از آنجایی که مغز تقریباً همه چیز را کنترل می‌کند، هنگامی که مشکلی در آن ایجاد شود، اغلب جدی بوده و می‌تواند بر بسیاری از بخش‌های بدن تاثیر بگذارد. بیماری‌های ارثی، اختلالات مغزی مرتبط با بیماری‌های روانی و آسیب سر همگی می‌توانند بر نحوه‌ی کار مغز اثر گذاشته و فعالیت‌های روزانه‌ی سایر اعضای بدن را مختل کنند. درمان اختلالات مغز و اعصاب بستگی به نوع و شدت اختلال مغزی کودک داشته و به راحتی با دارو و درمان قابل برطرف شدن است. اما اختلالاتی وجود دارند که درمان قطعی ندارند. اما درمان آنها می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند.

شاید خواندن این مقاله والدین را نگران کند اما از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است پس دانستن یک سری مطالب از ندانستن آنها خیلی بهتر است.

بیماری مغزی کودکان چیست؟

کودکان نیز میتوانند در معرض بیماری های مغزی قرار بگیرند. تعریف این بیماری به این صورت میباشد که، هر گونه وضعیتی که به خاطر اختلال در عملکرد مغز باشند و باعث ایجاد علائمی در جسم و روان کودک شوند و او را دچار مشکل کنند، بیماری مغزی کودکان می گویند. نگران نباشید توضیحات بیشتر ما  آرامش خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

علائم بیماری های مغزی در کودکان چیست؟

تاخیر در رشد کودک

نبود هماهنگی در کارهای او

افزایش یا کمبود رشد سر کودک

سفت شدن عضلات، رعشه یا تشنج

تغییراتی در فعالیت ها و یا واکنش های کودک

لکنت زبانی

درمان بیماری های مغزی کودکان

اگر این علائم را مشاهده کردید حتما به کلینیک متخصص مغز و اعصاب کودکان مراجعه کنید..

پزشکان متخصص کودکان می توانند با معاینه کودکان و تشخیص درست  بیماری بعد از انجام آزمایشات و صرف زمان کافی، درمان بیماری های مغزی در کودکان را پیش بگیرند.درمان قطعی این بیماری در صورتی امکان پذیر میباشد که اقدامات پیشگیرانه انجام شوند و انجام این اقدامات فقط با مراجعه به پزشکان انجام پذیر می باشد.

راه های درمان می تواند از طریق دارو تا حتی جراحی وجود داشته باشد که پزشک متخصص آنها را تشخیص خواهد داد.

علت ایجاد بیماری مغزی در کودکان چیست؟

از علل ایجاد این بیماری می توان به ضربه، عفونت، تحلیل، نقایص مادرزادی ساختاری و تومور اشاره نمود.

والدین گرامی از بیماری کودکان خود نترسید بلکه با انواع بیماری کودکان آشنا شوید و سلامت کودک خود را تضمین نمایید.

علائم هشدار دهنده بیماری های مغز و اعصاب در کودکان

وقتی کودک در سن دو ماهگی قرار دارد دارای لبخند اجتماعی است یعنی اینکه اگه لبخند بزنید، مقابل به شما لبخند می زنند. این لبخند در بیماران مبتلا به بیماری دیده نمی شود. وقتی با کودک بازی می نمایید بی توجه میباشد و لبخند نمی زند. این می تواند یکی از علائم اولیه کودک بیمار باشد. وقتی دست خود را به سمت کودک دراز می کنید بی توجه است و حتی مشکل در سخن گفتن نیز در مراحل بعدی به وجود می آید.

شایع ترین بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان

تومور مغز: رشد غیر عادی بافت در مغز